loading...
98جوک| سایت تفریحی و سرگرمی
آخرین ارسال های انجمن
alireza بازدید : 264 پنجشنبه 06 اسفند 1394 نظرات (0)

 متاسفانه در کشور ما هر چه به جلو می رویم فرهنگ رانندگی صحیح جای خود را به غلط ترین شیوه های رانندگی می دهد. گاهی اوقات به نطر می رسد که گواهینامه فقط به گرفتن پدال گاز و کلاچ است!؟
 رانندگی با عجله: یکی از عادات بد ما ایرانی ها در رانندگی عجله و شتابی است که در رانندگی به خرج می دهیم. درواقع نمی گویم رانندگی با سرعت 20 کیلومتر برساعت داشته باشیم ولی این هم درست نیست که در خیابان و کوچه های با این حجم از ماشین و انسان با سرعت بالا حرکت کنیم. تصور کنید که وقتی یک اتوبوس در نقطه کور شما توقف می کند و مسافرین آن پیاده می شوند و شما با سرعت بالا در حال عبور هستید و ناگهان مسافری در جلوی شما ظاهر می شود و .... عجله و شتاب بیش از حد نه تنها جان شخص راننده و سرنشینان بلکه جان عابرین را هم به خطر می اندازد. عجله و شتاب آن هم در شهری که در اتوبان های عریضش عابر ناگهان از این جهت به آن جهت می دود؟! متاسفانه 80% رانندگان ما بدون صبر رانندگی می کنند انگار که خانه شان آتش گرفته است.
  ترمزهای نادرست: آیا تاکنون در اتوبان های تهران تصادفات زنجیره ای دیده اید؟ عامل اصلی این تصادفات غیر از سرعت بالا ترمز ناشیانه شخص راننده خاطی است. به عبارت دیگر چون به موقع ترمز نمی کند از جلو و عقب ده ها ماشین را نابود می کند. ظاهرا در رانندگی پدال ترمز معنایی ندارد. جالب است در خیابان هم یکی از دلایل برخورد های ناگهانی آن است که اصلا ترمز در فرهنگ ما جایی ندارد. ما فکر می کنیم هرجا که راه بندان شود نیاز به ترمز نیست و بلافاصله فرمان را 90 درجه چرخانده تا از ترافیک خلاص شویم؟! توجیهی که اصلا صحیح نیست. حالا اگر به کسی مالیدیم چه؟ هم به سپر ماشین شخص دیگری خسارت وارد کردیم و هم راه بندانی مضاعف تولید می کنیم.
  عدم رعایت فاصله طولی: فاصله طولی واژه ای است که کاملا در رانندگی ما گم شده است و آن را برای تازه راننده ها می دانیم. اما یکی دیگر از عوامل تصادفات زنجیره ای همین موضوع است. در اتوبان ظاهرا نمی توان به راحتی با سرعت 80 راه رفت چون در هر لحظه یک ماشین با راننده ای عینک به چشم و طلبکار آن چنان به تو نزدیک می شود و بوق و چراغ می زند. وقتی هم که نزدیک شد و پاسخی از شما ندید به کار خودش ادامه می دهد و همین طور نزدیک می ماند. اکنون که ترافیک شد و شما ترمز کردید به شما از پشت می زند و بعد هم طلبکار ...... ای کاش جریمه ای هم برای عدم رعایت فاصله طولی وجود داشت.
  سبقت های نادرست: آینه های ماشین ها ظاهرا جنبه ی نمایشی برای رانندگان داخل شهر و خارج شهر ما دارد. این فرهنگ غلط جا افتاده است که هروقت راهنما زدیم دیگر مجاز به سبقت هستیم و بدون توجه به آنچه در اطزافمان هست کار خود را می کنیم.  از دید برخی هموطنان، جذاب‌ترین بخش یک ماشین، فرمان آن است، به طوری که در استفاده از آن هیچ محدویتی برای خود قائل نمی‌شوند. هر وقت دوست داشته باشند برای سبقت گرفتن و حتی رسیدن به یک خروجی از چپ و زاست بدون توجه به ماشین عقبی سبقت هایی می گیرند که گاهی موجب اتفاقاتی ناگوار می شود. چرا باید این گونه عمل کنیم؟؟؟؟
  پارک کردن هم بلد نیستیم: متاسفانه وقتی وارد رانندگی در شهر می شویم اشکالات بیشتر می شود چون در شهر مسائلی مانند پارک کردن بین دو ماشین هم وجود دارد. از این بدتر نمی شود که جمعیت کثیری از رانندگان ایرانی فقط در فضاهای باز قدرت پارک کردن را دارند یعنی با سر وارد می شوند و تمام. اما وقتی می خواهند بین دو ماشین پارک کنند اصلا احترامی به حقوق دیگران نمی گذارند و خیلی راحت از عقب و جلو به ماشین های از قبل پارک شده می کوبند تا خلاصه پارک کنند. بعد هم وقتی به آنها اعتراض می کنیم که چرا به ماشین من کوبیدید؟ قیمت آن را وسط می کشند. در حالی که ماشین هر کسی بر اساس نیاز وی تعیین می شود و اصلا به قیمت آن ربطی ندارد. و این توجیهی نادرست برای این دسته از رانندگان است. در این میان خانم ها سهم بیشتری در عدم توانایی در پارک کردن دارند. تازه یکی از توجیه های غلط آن است که "یواش زدم، چیزی نشده که!؟" به عنوان مثال نمره جلوی ماشین من دیگر تبدیل به یک کاغذ مجاله شده، شده است. خوب چرا باید در هنگام پارک کردن اصلا توجه نداشته باشید؟؟؟؟
  اعتماد به نفس بی جا: خطر همیشه در کمین است. گاهی اوقات رانندگان آن قدر به رانندگی خود اعتماد بیهوده پیدا می کنند که فکر می کنند دیگر هیچ گاه تصادف نمی کنند. ولی در اشتباه اند!؟؟؟ اکثر تصادفات زمانی اتفاق می افتد که راننده دیگر فکر می کند که کاملا مسلط است و تمام امور را تحت کنترل دارد و اعتماد به نفس بی جا پیدا می کند.
  لاین عوض کردن در ترافیک و از حاشیه رفتن: قبول دارم تعداد ماشین در شهر تهران بسیار زیاد و حتی گنجایش معابر هم جواب این تعداد را نمی دهد و در نتیجه ترافیک ایجاد می شود. اما به نظر من یک ترافیک می تواند روان باشد. یکی از عواملی که این ترافیک را تشدید می کند زرنگ بازی برخی از رانندگان است. بعضی ها فکر می کنند که اگر از قسمت حاشیه ی اتوبان یا جاده در ترافیک حرکت کنند زرنگی کرده اند و از دیگران برترند اما همین کار آن های نه تنها درست نیست بلکه باعث تشدید ترافیک می شود. خط عوض کردن هم در ترافیک از عادات ناصحیح ماست. چون جایی که شلوغ است با خط عوض کردن ما و حرکات مارپیچی شلوغ تر از قبل می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 348
  • کل نظرات : 39
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 61
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 169
  • باردید دیروز : 226
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 868
  • بازدید ماه : 868
  • بازدید سال : 42,138
  • بازدید کلی : 618,824